Kjøpsbetingelser

Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven. 

Generelt

Frodig hage reserverer seg for eventuelle feil i artikkelinformasjonen og forbeholder oss retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet. Frodig hage tar forbehold om at varer kan bli utsolgt. Kan vi ikke levere i henhold til din bestilling, forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. 

Beskjed om dette blir gitt pr e-post. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpevilkår og samtykker til at navn og emailadresse registreres i Frodig hage kunderegister.

Priser

Alle priser er inkludert norsk merverdiavgift og frakt tilkommer. Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling.

Alle priser er oppgitt i norske kroner, men eksklusiv porto/transport.

Frakt og Levering

Varekjøp er for tiden kun mulig til postadresser i Norge. Vi sender med Posten, Bring, Godsterminalen eller Veøy da vil du få varene levert hjem, vist annet ikke er avtalt. Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil jeg sende det jeg har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Transport beregnes etter vekt og størrelse.

Frodig hage gir ingen garanti eller erstatning for eventuelle varer som måtte komme bort i postgangen eller på noen måte skulle bli skadet.

Når varene er klargjort for utsendelse fra lager, sender jeg en leveringsbekreftelse på e-post-adressen kunden har oppgitt.

For å kunne handle hos Frodig hage, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen. Dersom Frodig hage ikke får din e-postadresse, kan Frodig hage ikke sende noen ordrebekreftelse, og Frodig hage kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.

Hver gang du bestiller fra Frodig hage, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige. Kundeopplysningene du registrerer hos Frodig hage benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig.

Jeg garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål. Frodig hage selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.

Angrerett/-frist

For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerett-loven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen.

Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos meg, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert.

Varen som returneres må være i vesentlig samme stand som da du mottok den.

Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra meg, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til post@frodighage.no.

Husk å oppgi ditt navn og ordrenummeret som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post. Dersom du ønsker å heve kjøpet av varer du allerede har mottatt, må du sende dem tilbake til meg. 

Som vedlegg til vareleveringen finnes det et angrerettskjema som du i så fall må fylle ut og legge ved varene du returnerer til meg.

På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til. Etter Angrerettloven skal returkostnadene bæres av forbrukeren.

Så snart jeg har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til det kredittkortet du benyttet ved bestilling.

Ved spørsmål knyttet til angreretten kan du kontakte oss på post@frodighage.no.

Husk å oppgi fakturanummer! Oppklippte metervarer tas dessverre ikke i retur – i henhold til § 22 første ledd bokstav e.

Reklamasjon

Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Jeg anbefaler at reklamasjonen sendes skriftlig, for eksempel som e-post til post@frodighage.no.

Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak.

Jeg vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner i løpet av tre dager. Dersom varen må sendes i retur refunderer jeg portoutgiftene.

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.